Czerwiec br. jest bardzo pracowitym miesiącem dla załogi Portowego Zakładu Technicznego SA. Początek miesiąca to przede wszystkim załadunek na specjalny statek mv „SaimaaGracht” sześciu suwnic kontenerowych RTG zmontowanych dla fińskiej firmy Konecranes. Jednocześnie rozpoczęto finalizację montażu dziesięciu suwnic kontenerowych do Togo.
– Zaczęliśmy także montaż suwnic kontenerowych w nowym terminalu T2 najmłodszego polskiego terminala – DCT w Gdańsku, gdzie PZT zmontuje pięć dużych suwnic nabrzeżnych oraz 15 suwnic RTG. Prace w DCT będziemy finalizować w październiku br. – mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA. – Oprócz tego pracujemy nad zadaniami dla terminali kontenerowych w USA – w sumie zmontujemy 18 suwnic RTG oraz 27 mniejszych urządzeń SCs i dwie suwnice kolejowe przeznaczone dla przedsiębiorstwa oczyszczania miasta w Nowym Jorku.
Pakiet tegorocznych zadań Portowego Zakładu Technicznego jest bardzo napięty – takiej ilości urządzeń w ciągu jednego roku jeszcze nie mieliśmy przyjemności montować. Dodajmy jeszcze, iż pracownicy Portowego Zakładu Technicznego pracowali już na obydwu półkulach naszego globu, montując suwnice kontenerowe m. in. w Australii, Brazylii, Indiach, Iranie oraz Filipinach. Najbliższe plany wyjazdowe to Dania, Słowenia i Hiszpania. w przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie budowy dużego terminala kontenerowego w Indonezji.
– Wspomnieć jeszcze muszę, że nasze specjalistyczne zestawy transportowe SPMT (Self Proppeled Modular Transporter), pracują obecnie non stop wykonując zadania m. in. w gdańskim DCT oraz firmach okolicznych – dodaje Krzysztof Bąk.
W ponad dwudziestoletniej historii PZT SA rok 2016 na pewno będzie należał do udanych. Pracownicy PZT tworząc swoją fachowością dobrą gdyńską markę, sprawili, iż dzisiaj PZT SA to znany i sprawdzony leader portowej dobrej roboty…