PZT dla BCT

Gdyński Portowy Zakład Techniczny specjalizuje się w montażu konstrukcji stalowych dźwigowych i suwnic oraz remontach urządzeń przeładunkowych i transportowych. Pracownicy Portowego Zakładu Technicznego wykonują montaże urządzeń dźwigowych dosłownie w każdym zakątku świata. PZT od 2000 roku to znana i uznana marka, gwarantująca wysoką jakość świadczonych usług oraz będącym partnerem solidnym i godnym zaufania. Do najbardziej ważkich osiągnięć Portowego Zakładu Technicznego zaliczyć należy realizację w ostatnich latach takich zadań jak m.in. : kompleksowy montaż wszystkich kontenerowych urządzeń przeładunkowych w najmłodszym polskim terminalu – Deepwater Container Terminal w Gdańsku (2007/2008/2011/2012/2014) oraz uczestnictwo w modernizacji terminala kontenerowego HHLA w Hamburgu (2006/2007/2008/2011). Aktualnie PZT uczestniczy w budowie nowoczesnego terminalu automatycznego w Indonezji (Pellindo I i II).

– W ubiegłym i bieżącym roku sporo zadań wykonujemy dla krajowych terminali kontenerowych – zarówno dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Deepwater Container Terminal Gdańsk jak i Gdyńskiego Tetminalu Kontenerowego – mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego S.A. – Pod koniec maja br. zakończyliśmy montaż dwóch suwnic kolejowych niemieckiej firmy KOCKS KRANE przeznaczonych dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, które przetransportowaliśmy z nabrzeża Duńskiego bezpośrednio na nabrzeże Helskie I.

Nowe kolejowe suwnice zostały bardzo sprawnie załadowane na ponton za pomocą specjalistycznego zestawu transportowego SPMT (Self Proppeled Modular Transporter)wyprodukowanego przez europejskiego lidera takich maszyn – niemiecką firmę Scheuerle, który w liczbie czterech sztuk, jest w posiadaniu Portowego Zakładu Technicznego od l sierpnia 2013 roku .

– Nasz terminal realizuje wytyczne polityki transportowej Unii Europejskiej , która zakłada do roku 2030 obsługę ponad 35 procent ładunków drogą kolejową – podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przeprowadza przebudowę terminala intermodalnego – de facto powstaje zupełnie nowy terminal intermodalny. Dlatego też zakupiliśmy nowe suwnice kolejowe, które zostały perfekcyjnie zmontowane przez Portowy Zakład Techniczny. To kolejna karta naszej wspólnej pracy w Porcie Gdynia. Teraz przed nami próby techniczne – czekamy na finał budowy nowego toru kolejowego …

Warto podkreślić, że podstawą sukcesów Portowego Zakładu Technicznego jest poszukiwanie nowych rynków i ścisła współpraca ze światową czołówką producentów suwnic kontenerowych. Specjaliści z PZT swoją dobrą robotą sukcesywnie zdobywają światowe rynki stając się znakomitą gdyńska marką…