– W 2015 roku dużo montaży wykonujemy dla krajowych terminali kontenerowych – zarówno dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Deepwater Container Terminal Gdańsk jak i Gdyńskiego Terminalu Kontenerowego – mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego S.A. – w maju br. zakończyliśmy montaż dwóch suwnic kolejowych niemieckiej firmy Kocks Krane przeznaczonych dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, które przetransportowaliśmy z nabrzeża Duńskiego bezpośrednio na nabrzeże Helskie I. Teraz montujemy suwnice RTG dla Gdynia Container Terminal, a przed nami naprawdę wielkie zadanie – montaż suwnic zarówno nabrzeżowych oraz placowych (RTG) przeznaczonych na nowy terminal T2 w Deepwater Container Terminal w Gdańsku …
Dodajmy jeszcze, że nowe kolejowe suwnice przeznaczone do BCT zostały bardzo sprawnie załadowane na ponton za pomocą specjalistycznego zestawu transportowego SPMT (Self Proppeled Modular Transporter) wyprodukowanego przez europejskiego lidera takich maszyn – niemiecka firmę Scheuerle, który jest w posiadaniu Portowego Zakładu Technicznego od 1 sierpnia 2013 roku.
Nadmienić trzeba, że załoga Portowego Zakładu Technicznego wykonuje montaże urządzeń dźwigowych w dosłownie każdym zakątku świata – począwszy od Brazylii, Kolumbii i Argentynie oraz w Indiach i Iranie, a skończywszy na dalekiej Australii. Dodać do tego należy porty afrykańskie i porty znajdujące się nad Morzem Śródziemnym. Cóż, poszukiwanie nowych rynków i współpraca ze światową czołówką techniczną z dziedziny suwnic jest podstawa sukcesów Portowego Zakładu Technicznego. Fachowcy z PZT sukcesywnie zdobywając światowe rynki, stają się ambasadorami gdyńskiej dobrej roboty...