Zadania na wszystkich kontynentach

Gdyński Portowy Zakład Techniczny specjalizuje się w monta­żu konstrukcji stalowych, dźwigowych i suwnic oraz remontach urządzeń przeładunkowych i transportowych. Pracownicy Portowego Zakładu Technicznego wykonują montaże urządzeń dźwigowych dosłownie w każdym zakątku świata. PZT od 2000 roku to znana i uznana marka, gwarantująca wysoką jakość świadczonych usług oraz będącym partnerem solidnym i godnym zaufa­nia. Do najbardziej ważkich osiągnięć Portowego Zakładu Technicznego zaliczyć należy realizację w ostatnich latach takich zadań jak m.in.: : kompleksowy montaż wszystkich kontenerowych urządzeń przeładunkowych w najmłodszym polskim terminalu – Deepwater Container  Terminal w Gdańsku (2007/2008/2011/2012) oraz uczestnictwo w   modernizacji terminala kontenerowego HHLA w Hamburgu (2006/2007/2008/2011).

Sprawnie  przeprowadzony  mon­taż 30 sztuk suwnic pracujących w cyklu automatycznym (ASC) w Abu Dhabi w 2011/2012  poskutkował kolejnym dużym   kontraktem   montażowym – 20  automatycznych suwnic ASC do ter­minalu w Nowym Jorku

– ostatnie 5 sztuk zostało dostarczone w marcu br.

– W  roku  2014  planujemy  zmontować  około  100 suwnic typu „straddle carrier” i „shuttle carrier” i będzie to swoisty rekord – pod­ kreśla  Krzysztof  Bąk,  prezes  Portowego  Zakładu  Technicznego.

– Obecnie na naszym placu montujemy dwie duże suwnice RTG dla portu w Algierii,  montować będziemy również serię prototypowych suwnic RTG dla portu w Oslo. Zmontujemy także pięć standardo­wych maszyn RTG- dwie dla portu w Nowym Jorku, dwie dla Rosji i jedną dla Niemiec. Później zabierzemy się za montaż dwóch suw­nic kolejowych dla Nowego Jorku oraz kolejnych dwóch suwnic kolejowych – tym razem dla Bałtyckiego  Terminalu Kontenerowego. I to są zadania, które wykonywać będziemy na naszych placach w Porcie Gdynia. Typowo eksportowe zadama to praktycznie zakończony już montaż 4  suwnic RTG w porcie Pointe Noire  w  Kongo,  oraz  prace  montażowe  na  suwnicach  STS  w Szanghaju. Za dwa miesiące planujemy dokończyć montaż dżwigu w Brazylii, a w lipcu kolejna ekipa PZT uda się aż do  Indonezji  budować  duży  terminal automatyczny.  W  planach  są jeszcze wylot  do  Kolumbii ,  Korei,  prace   z wykorzystaniem  naszych  najnowocze­śniejszych modułów transportowych SPMT…

Warto podkreślić, że podstawą suk­cesów Portowego Zakładu Tech­nicznego jest poszukiwanie nowych rynków i ścisła współpraca ze światową czołówką producentów suwnic konte­nerowych. Specjaliści z PZT swoją dobrą robotą sukcesywnie zdobywają światowe rynki … i stają się znakomitą gdyńską  marką…